Praktisk
Faciliteter på pladsen
Parkering

Der vil være følgende parkeringsarealer:

Åben akustisk jam

Hele festivalen er åben for buskspil/jam mellem de programsatte aktiviteter. Foreningen ser åbne jams som en central del af Ild i Gilden, da det omfavner nye som garvede musikanter, skaber samvær og forbinder os. Det er med til at formidle en del af folkemusikkens sjæl på festivalpladsen som lige præcis er formålet med festivalen.

Mad og drikkevarer

Der er grundlæggende tre forskellige måder at få fat på måltider til Ild i Gilden 2023:

  1. Festivalen arrangerer madlavning, og du skal forudbestille dine måltider senest en uge før festivalen starter. Alle måltider er vegetariske og overvejende økologiske - og altid med veganske alternativer.

    Vi arbejder stadig på den endelige menu, men håber på at kunne oplyse mere her på hjemmesiden snarest. Søndag vil Golosa La Orquesta tilberede frokosten.

    Morgenmad serveres mellem 8:00 og 10:00
    Frokost serveres mellem 12:00 og 14:00
    Aftensmad serveres mellem 17:30 og 19:30

    Fælles for alle måltider er at vi ca. 30 min. efter afsluttet servering sætter evt. overskudsmad og ikke afhentet mad til salg for at undgå madspild.

    Madbilletterne skal bestilles på forhånd - senest mandag d. 22. maj kl. 23:59 CEST. Du køber dine madbilletter som del af det almindelige billetsalg.

  2. På pladsen findes Øko Fritten som også deltog i 2019 og 2022. De sælger pommes fritter, som er håndskårne og dobbeltfritrerede i vegetabilsk olie. Til kartoflerne kan man købe en pølse med enten, okse, gris eller vegansk. Fra boden serveres også crepes - enten som en sød snack eller som madpandekage med fyld. Herfra tilbydes desuden økologisk slush ice med enten hyldeblomst eller solbær.
  3. Medbring selv eller bestil udefra.

I baren forefindes et bredt sortiment af drikkevarer. Der er gratis adgang til drikkevand. Kaffe laves på en kaffestation, hvor man selv brygger den næste kande og afregner som man finder passende.

Festivalen kan ikke finansieres uden vi tjener penge på baren, så vi beder vores gæster om venligst ikke at medbringe drikkevarer købt udenfor pladsen.

Frivillig

Ild i Gilden er 100% drevet af frivillige kræfter - uden vores skønne frivillige ville festivalen ikke eksistere! Har du lyst til at gøre festivalen til virkelighed, tager vi imod enhver hjælp med kram og kyshånd.

Tilmeld dig dig via denne formular eller læs mere om de forskellige hold herunder.

En frivillig som har hjulpet festivalen i minimum 8 timer (heraf minimum 4 timer under selve festivalen) får

Hvis du har andre kreative forslag som du gerne vil realisere på Ild i Gilden 2023, eller kunne tænke dig at blive medarrangør af festivalen, så skriv endelig til info@ildigilden.dk eller ring til Mark på tlf. 30 28 60 39.

Vi er meget åbne for folk med skøre og spændende idéer. Hvis du kunne tænke dig at bygge en scene, skulptur, skilte, tribuner eller måske en rullende bar så henvend dig hellere end gerne. Vi vil gerne støtte op om projektet med de ressourcer festivalen har til rådighed.

Arbejdsdagene er meget afslappede og uformelle. Vi klargører udstyret til festivalen, bygger udsmykning, skilte, telte, laver havearbejde og meget mere. Dagene starter typisk kl. 10 og slutter kl. 17, og vi forsyner deltagere med mad og drikke.

I år finder arbejdsdagene sted:

Opvarmningsdag

Det er her du har mulighed for at være med til at præge festivalens udsmykning og stemning. Vi jammer, hygger, opsætter telte, sætter baren op, køler fustagerne ned, slår græs og tager hul på festivalstemningen! Alt sammen i godt selskab mellem bekendte samt nye ansigter i Gildens hyggelige fælleshus, bag laden, i haven, i gården. Vigtigst af alt opfordrer vi til fest om aftenen, så medbring gerne instrumenter, så serverer vi meget billig øl til alle jer der kommer og hjælper festivalen med at blive til.