Om foreningen

Foreningen Ild i Gilden stiler mod at fremme den akustiske folke- og verdensmusik. Ambitionen er at lave arrangementer og mødeaftener som skærper interessen for folkets musik, fortællinger og øvrige præsentationer. Nogle mødeaftener går med at planlægge festivalen, men vi tager også på ture ud til andre inspirerende arrangementer og mødes med ligesindede foreninger som vi ser mening i at samarbejde med.

Ilden bag Gilden

Ild i Gilden blev stiftet i 2017 af Daniel Nayberg og Mark Langer. Siden da har arrangørholdet øget sig markant.

Brandstifter Mark Langer er musiker og spiller irsk folkemusik i div. sessions. Tidligere stod Mark for mange dele af Ild i Gilden, men er nu reduceret til at være formand og stå for booking. Han har for en del år siden været på folkemusikerstævner for unge (ROD og FOD), hvilket har skabt grobund for hans engagement i Ild i Gilden. I sin fritid er Mark narkoselæge på Holbæk sygehus og bor i kollektivet Gildesgård, som ligger arealer til festivalen.

Båltender Sacha Kjøller er hele festivalens Båltender og en af Ild i Gildens hovedarrangører. Hun sørger hele året for foreningens frivillige og i sin fritid er Sacha selvstændig og har et booking agentur der arbejder med jazz, klassisk, folkemusik og beslægtede genrer.

sponsorer
Samarbejdspartnere